søndag 19. juli 2009

Ute å sykle

for to dagersiden var jeg ute og syklet rundt bynesset med svigerbrutter. Når vi nermer oss siste kneika opp til skogly, så får jeg tekstmelding. I min uendelige visdom bestemmer jeg meg for å lese den mens jeg sykler. Jeg er godt i gang når jeg ser en sprekk i asfalten med periferisynet. jeg svinger unaa med en hand, men den hånda som skulle kompensere på andre siden av styret er opptatt med mobilen... bang... det siste jeg såg før jeg traff asfalten var meldinga fra en kompis: "Øl noen?". Etter å ha konstatert mulig brudd i en finger syklet vi videre. Det ble da øl ute den kvelden, ette litt plastring hjemme. Er enda ikke sikker på om fingeren er brekt eller ikke. den virker litt... er hoven og vond når jeg tar i noe. siden jeg hadde full bevegelighet rett etterpå har jeg bare gjort det de uansett ville ha gjort på sykehuset: teipet den fast i nabofingeren. Siden jeghar vært gjennom sånt før tør jeg være min egen lege, ellers er det ikke noe jeg anbefaler. Håper bare den dumme fingeren blir bra fort så jeg kan trene sykkel til Oslotriatlon om under en måned. Planen frem til da er:
1x lang økt løping, 1x intervall økt løping, 3x 1000 m svømming, 1x styrketråkk, 1x pulsspinn. pr uke. sukksessivt mere hardintervall med ditto kortere økter mot triatlonen.
I tilegg har jeg et forsett om å ta etter treningsdagbok føringa igjen. jeg har ca en mnd back-log nå. Bruker forresten slow-twitch sin dagbok. rimelig fornøyd med det.

Oppdatering følger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar