torsdag 16. juli 2009

Sommerferie er jobbetid

Sommer, ferie, sol ute. Det betyr jobbeinne, i kjelleren.
de siste årene har jeg jobbet i kjelleren mens alle andre er ute og soler seg. Det er rett og slett i sommerferiene at jeg har tid til å få jobbet med oppussinga. Kjelleren vår var en rein betong/lekavegg kjeller. Nå er den isolert, med tregulv og inndelt i hensiktsmessige rom.
To år tidligere har vi hatt tilbakeslag fra sluket i gulvet på badet. Det har ført til at vi har vært usiker på hvor mye arbeide det har vært vits i å legge i det. Nå har kommunen skiftet avløpsrørene i gata, og ting ser ut til å virke bedre. Alikevell har jeg begynt å heve døra på badet nede for å få noen cm til med sikring i tilfelle det skulle bli problemer igjen. Dette arbeidet er det jeg har holdt på med de siste dagene. Det betyr at mens alle andre er ute i sola, så er jeg inne i kjellern og styrer. Men så får jeg i det minste ikke hudkreft pga overdreven soling ;)
I dag er det dør og vindus foringer som står for tur.

I dag må jeg ha meg en liten sykkeltur. Skal skifte kasetten bak på racer'n. I forbindelse med trollstigen syklinga tidligere i sommer byttet jeg kassetten bak på racer'n og offroaden. Det fungerte rimelig greit, men ikke glapp litt. Jeg må bytte tilbake før jeg tør å sykle noe særlig mere. Kanskje får jeg levert silver-capen på service også. Det er i alle fall planen ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar