onsdag 10. februar 2010

yoghurt og kanel!

Har oppdaget noe godt, som også er sunt:
tørket frukt, frokostblanding og nøttemix (ikke med chillinøtter nei, og gjerne usaltet), hell på litt vanlijeyoghurt og dynk med kanel. Hey-presto. kvelds snack.
Har begynt å sette tørkafrukt forran all sjokoladen i skapet i et forsøk på å lage en "brannmur". fett i nøtter er av den gode sorten, men for oss som trenger å se litt på vekta, så kan man kanskje begrense seg litt da. Fett er fremdeles den fremste kilden til energi. og for å gå ned i vekt er det bare en ting som virker: Få i deg mindre energi enn du svir av.
mineraler er det også i nøtter. kanel motvirker visstnok kreft, og youghurt er godt i tilegg til at det er bra for forsøyelsen. karbohydrater er bra for folk som trener og motvirker visstnok depresjon. Så kjør på!

6 kommentarer:

  1. Tre tips:
    1) Ta eit eple rett før alle store måltid; da et du litt mindre.
    2) Start dagen med ein proteinshake av fiskemjøl i tillegg til frukosten. Sunt og mettande.
    3) Makrell i tomat på knekkebrød!

    SvarSlett
  2. Ole dette må jeg prøve, hørtes godt ut! Men Dagfinn, hvordan smaker fiskemjøl? Kjenner jeg får brekninger bare jeg hører det ordet.

    SvarSlett
  3. Tja, det minner kanskje litt om sæd.

    SvarSlett
  4. Hm et utsagn hvis øredøvende pinlig-etterpå-stillhet, kun overgåes av alle andres forsøk på å skifte samtaleemne.

    proteinsmak mao?

    Hvor får man tak i det? fiskemel ja...

    SvarSlett
  5. Har glemt av å følge med på disse kommentarene, nå fikk jeg meg en god latter :)
    Proteiner kan inntas i mange forskjellige former ja..

    SvarSlett