onsdag 24. februar 2010

fokus

undelig hvordan folk har forskjellig fokus. Jeg gikk til legen min fordi jeg hadde magekrøll/vondt i nyrene og kneproblemer. Han (og forsjovidt jeg)fokuserer på det verste han kan forestille seg og starter med kreft-screening; blodprøver og blod i avføringsprøver. Når jeg spurte om kneet kunne ha noe med dette å gjøre var det nærmest fnysing som var svaret.
Jeg hadde allerede booket audun-osteopat; han tror ikke på mage/tarmkreft etter å ha behandlet endel på magen. Han var derimot veldig interessert i mage/rygg/kne sammenhengen. mellom de tre ligger hofta. etter å ha tenkt litt på dette undersøkte han litt mere på hofta, og ganske riktig: hofteleddsbøyeren min var stram som en fiolinstreng til ca midt på låret. Stram hofteleddsbøyer er en klassisk sykkel-belastnings-skade og kan tydeligvis manifestere seg som vonde nyrer og treig mage. kneproblemene mener Audun kommer av at han har behandlet litt tidligere, og at systemet da blir litt lealaust. han har nå gitt meg løpeforbud en uke mens systemet setter seg. Han har også gitt meg sykkel/svømme og tøyepåbud. min 40 sekundertøying på hver muskel(ikke minst hofteleddsbøyer).
I dag fikk jeg blodprøve resultatene: Alt normalt. Så langt osteopat-lege/hypokonder:1-0. Den som lever får se ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar