søndag 7. februar 2010

Å bøye seg for kneproblemer

De siste par ukene har jeg hatt kneproblemer. Plutselig stikkende smerte i kneet. kommer gjerne når jeg går ned trapper el.l. Spesielt hvis jeg har sittet i ro lenge. Har skullet tøye, men har ikke fått gjort det heller pga av kabalen og depp. I tilegg kjennes det ut som om noe er løst inni/på utsiden. Ikke bra! Jeg merker ingen ting ved spinning eller skigåing. har rett og slett ikke turt å løpe siden dette dukket opp. Har tatt det relativt med ro i to uker og håpet på at kroppen skulle fixe problemet helt av seg selv.

I går måtte jeg rett og slett ut på tur. Svennis hadde invitert meg med på tur og uten å tenke på at bratt-opp og påfølgende telemark-ned kanskje ikke var helt det kneet mitt trengte, så sa jeg ja. Vi dro til Fosen sammen med en tredje kollega som heter Eirik. Munken heter en topp like ved Vannvikan. Fra toppen har man fantasktisk utsikt over fjorden. På trondheimssida hadde man gråvær ,mens fosen låg badet i solskinn.

Her er et bilde fra turen:

Bratt tur med telemarkski og feller opp til 553m over fjorden, ingen problemer med kneet verken opp eller ned. Tror min strategi med å ta det med ro har betalt seg. Nå får vi prøve litt små løpeturer for å se hvordan det går.

2 kommentarer:

  1. Flott bilde! Håper du er klar for litt løping igjen. Fint å kunne trene alternativt mens en venter på å bli bra igjen.

    SvarSlett
  2. Takk Cathrine, menn akk det gikk ikke så bra. tror jeg trenger litt hjelp med denne runden. Har kontakt med min Osteopat, ordner seg forhåpentligvis. Får begynne å svømme ;)

    SvarSlett