onsdag 7. oktober 2009

Den smale sti

Det er så lett å falle tilbake til det som er behagelig eller beleielig. Da snakker jeg ikke egentlig om at jeg ikke har fått trent siden søndag. Det har mye med kabalen og litt med overgang mellom trenings år å gjøre. (Mere om dette siden når jeg får tid til å lage treningsplanen.) I det siste har jeg saumfart e-bay på leiting etter p2c rammer i min størreslse. men neida. det er bare hele sykler å få kjøpt. Jeg kjenner at det kribler langt inn i kredittkortet. Men jeg har holdt meg sterk. Riktignok har jeg undersøkt det meste om lån av sykkelkofferter og om det kan sendes sykler til hotellet, men jeg har ikke bestilt noen sykkel(enda). Som om det ikke er nok, så har pinadø den mest aktuelle sykkelen tiholds sted i seatle(dit jeg skal på seminar!). Dermed kunne jeg sikkert plukket den opp uten frakt og forsøk på beregning, slik at den ankommer mens jeg er der. "Gi meg styrke!". Som dere skjønner er ikke dette lett. det formelig legges opp til at jeg bare skal kjøpe en sykkel og være ferdig med det. Planen min er jo å bygge sjøl og dermed bli sykkelbygge-ninja. Derfor utbasunerer jeg herved for all verden at:

1: Jeg skal bygge sykkel fra bunnen, ikke kjøpe ferdig!
2: Jeg skal kjøpe mest mulig brukt(ikke de verste slitedelene da.)
3: Jeg skal lage en sykkel som er fin, men ikke fordi det står det heftigste utstyret på den. Den skal være estetisk fin ut fra å være stil-rein, uten utstyrs jåleri.
4: Jeg skal lage en sykkel som er grom å sykle på. det er tross alt det viktigste for å hjelpe på motivasjonen til å bruke den.

"Bygg det sjæl av gammelt ræl"

, skal derfor være mitt nye credo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar