onsdag 7. oktober 2009

build-along

Da har første del av min nye sykkel kommet i posten:

  • Tempostyre(alu) fra profile design

  • "tempobøyle"(karbon) fra profile design

  • bremsehendler fra tektro

  • festene til ultegra skiftere

  • forstem fra cannondale


Alt kjøpt fra en vennlig herremann på terrengsykkel.no for den svimlende sum av 600 kroner, (frakt inkludert). Det fulgte også med to av fire vaierstrømper. litt usikker på hvorfor ikke alle eller ingen av dem strømpene var med. Også litt usikker på hva jeg trenger å kjøpe av skiftere siden festene sitter på allerede.
Sånn ser herligheten ut etter at det er skrudd sammen:


Da mangler jeg bare:

  • Ramme

  • Gaffel

  • Girskiftere

  • Bremser

  • Sete

  • Setepinne

  • Kranklager

  • Krank(tenker å gå for 175mm minst)

  • Pedaler

  • Kasett

  • Gir fremme og bak

  • Kjede

  • Hjul

  • Vaierstrømper med dertil egnet innhold

  • Litt tape til styret (er det stilbrudd med gaffa?)



Og sikkert noe greier som jeg ikke har vett til å vite at jeg mangler, men det finner jeg vel ut etter hvert. Og når jeg har gjort det: Se da har vi sykkel, vet du :)

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med en god begynnelse på sykkel :) Jeg tror at etter noen år med å følge med på sykkelutstyrprat både i bil på vei til konkurranser og på diverse forum og blogger skal jeg kunne litt mer om sykkel enn jeg kan nå... men i år har jeg lært meg nye ord som jeg ikke visste hva var, som kassett, krank, gaffel tempostyre, platehjul. Og så kan jeg se forskjellen på en temposykkel og en vanlig racer. Ikke verst bare det. Hva i all verden er gaffa?

    SvarSlett
  2. det skulle stå: gaffel, tempostyre. Ikke gaffel tempostyre, det hørtes litt sært ut..

    SvarSlett