mandag 2. mai 2011

vann, vekt og trening

I det siste har jeg veid meg med ei fitnessvekt. Man går på og holder i et par handtak med ledning ned til vekta. Deretter utsettes man for ymse elektriske målinger. man kjenner ingen ting. etter dette vet vekta, som i tilegg til å få vite alderen min har fått vite hvor høy jeg er, hvor "gammel" kroppen min er. hvor mye energi jeg trnger for å "eksistere" og hvor mye av meg som er bein, vann, fett og muskler. dette kan den vise frem for arme og bein. For meg som liker ting og tall, så er den finfin. Denne målingen gjøres nesten hver dag.


I går gjorde jeg noe veldig interessant. Jeg veide meg etter morgen toalettet, så syklet jeg en tur etter å ha drukket et glass vann og spist en bannan. På turen (Heimdal-Ila-Skistua-Ila-Heimdal)inntok jeg en hvetebolle på ned kjøringa fra skistua, og drakk totalt en flaske sportsdrikk 750ml. Da jeg kom inn igjen, så inntok jeg litt proteiner og karbohydrater i forma av en shake også dette 750ml. Etter dette tøyde jeg litt og gikk ned for å dusje. For morro skyld så veide jeg meg en gang til, og fikk sjokket. Jeg veide 100g mindre enn tidligere på morran. dvs at på min 1,5timers tur hadde jeg svettet bort tilsammel 1,8l vann + tilsvarende vekta av en bannan og en hvetebolle i svette. la oss si ca 2l. dvs: for meg er 1,5timer med ok trøkk, på en kald dag lik 2liter vesketap.
Minn meg på det neste gang jeg tar en tur på en skikkelig varm dag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar